نقش درمانی گیاه دارویی جینکوبایلوبا

یکی از عوامل دیگری که باعث آلزایمر، فراموشی، استرس، دلهره، کاهش حافظه، مشکلات شنوایی و کاهش تمرکز می شود نارسایی گردش خون در مغز می باشد. در حال حاضر درمان های دارویی و غیر دارویی متعددی مطرح می باشدکه یکی از این درمان ها تهیه دارو از عصاره برگ گیاه جینکوبایلوبا می باشد.

داروی گیاهی ممورکس حاوی عصاره خشک استاندارد شده برگ های گیاه جینکوبیلوبا در جهت تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر

گیاه جینکوبایلوبا با نام علمی Ginko biloba از قدیمی ترین درختان جهان است که تاریخچه آن به دویست میلیون سال پیش بر میگردد و از آن با نام فسیل زنده یاد می کنند. این گیاه در حقیقت بومی کشور چین است و یکی از پر مصرف ترین گیاهان در طب سنتی چین بوده و هست. در پزشکی نوین چین از این گیاه بیشتر برای بهبود عملکرد مغز و درمان آسم استفاده می شود و در طی 15 سال گذشته در متون علمی اروپا مطالعات وسیعی در خصوص این گیاه انجام شده و موثر بودن آن در درمان دامنه وسیعی از اختلالات تائید شده است. خصوصا در مورد اختلالاتی که با افزایش سن ایجاد می شود.
این عصاره دارای خواص گوناگونی می باشد از جمله اثرات آنتی اکسیدانی و پاک کنندگی رادیکالهای آزاد، تنظیم تونوسیته دیواره عروق و آنتاگونیست فاکتور فعال کننده پلاکتی است. همچنین اثر مثبتی بر جریان خون خصوصا در مویرگها داشته و محرک نقل و انتقال عصبی است.
بسیاری از بیماری هایی که توسط این گیاه تعدیل می یابند اختلالات ایجاد شده در سنین بالا هستند یعنی در حقیقت زمانی از زندگی که جریان خون و متابولیسم سلولی اختلالات مختلفی در بدن و نیز در سیستم مرکزی اعصاب ایجاد می کند. بنابراین جینکوبایلوبا برای پیشگیری و کمک به درمان انواع علائم پیری از جمله ایسکمی ها، هایپوکسی ها و اختلالات حافظه موثر است.

**سایر اختلالاتی که به عصاره جینکوبایلوبا پاسخ مثبت داده اند شامل: شوک آنافیلاکسی آسم، ناتوانی جنسی، افسردگی، اختلالات سیستم ایمنی، وزوز گوش، عوارض ناشی از تشعشعات هسته ای، سرگیجه، تخریب لکه بینایی در چشم و بیماری های قلبی عروقی هستند.

منبع : مجله رازینوس سال 93
آیا من آلزایمر دارم؟

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید

ویدئو مرتبط

مقاله ای مرتبط با محصول یافت نشد.