نقش گیاهان دارویی در سلامت جنسی

نقش گیاهان دارویی در سلامت جنسی

عوامل مختلفی از جمله مسایل روحی روانی، نوع تغذیه، تحرک، شرایط آب و هوایی، سن، بسیاری از داروها و بعضی از  بیماری ها می توانند در کاهش یا افزایش میل جنسی در مردان و زنان تاثیرگذار باشند، بیشتر مردها دوست ندارند در مورد مشکلات جنسی خود صحبت کنند،حتی با همسرشان، با وجود این یکی از مهم ترین مشکلاتی که با آن مواجه اند، کاهش یا از دست دادن میل جنسی است که اگر چه هم در زنان و هم در مردان دیده می شود اما برای مردان آزار دهنده تر است.
بسیاری از گیاهان با توجه به مواد موجود در آنها می توانند برای کاهش یا افزایش این میل موثر باشند، البته قدرت گیاهان از این نظر یکسان نیست و مواد و میزان مصرف آنها در این اثر دخالت دارد. در این مقاله به چند گیاه افزایش دهنده میل جنسی در مردان و زنان اشاره می کنیم.

یوهیمب

یوهیمبین آلکالوئیدی گیاهی است که به طور طبیعی از پوست درخت یوهیمب استخراج می شود. ترکیب های فعال موجود در پوست این درخت با تسهیل و افزایش خونرسانی به بافت آلت تناسلی مردانه و ممانعت از کاهش جریان خون در این بافت، بهبود حالت نعوظ و دوام آن را سبب می شود، علاوه بر این، ترکیب های موجود در یوهیمبین موجب افزایش تولید طبیعی تستوسترون در بدن می شود که بر توانایی جسمی و جنسی تاثیری بسزا دارند.
این ماده در موارد اختلالات جنسی ناشی از مصرف داروهای ضد افسردگی موسوم به ممانعت کننده های اختصاصی بازجذب سروتونین اثر بسیار خوبی دارد و همین طور در کلیه مشکلات جنسی در هر دو جنس یعنی مرد و زن توصیه می گردد.

نخل اره ای

گیاه نخل اره ای با فراهم کردن استرول های طبیعی و اسیدهای چرب لازم برای تولید هورمون های جنسی غده پروستات، سلامت آن را تضمین کرده، توان و میل جنسی را افزایش می دهد. علاوه بر این ترکیب های فعال این گیاه  کمک به افزایش قدرت و دوام نعوظ به هنگام رابطه جنسی را موجب می شود. کاهش التهاب غده پروستات که یکی از اختلالات شایع دوران میانسالی و سالمندی در مردان است، یکی دیگر از فواید این گیاه منحصر به فرد است.

جینکوبیلوبا

جینکوبیلوبا که به آن درخت معبد نیز می گویند، درختی است برگ ریز که قدیمی ترین گونه گیاهی به جای مانده در جهان می باشد. ترکیبات فعال برگهای جینکو فلاونوئیدها و ترپنوئیدها می باشد که این ترکیبات بعنوان یک آنتی اکسیدان قوی بوده و همچنین در تحریک گردش خون مغزی و عمومی نقش دارند. استرس های روزانه یکی از دلایل اختلال در خونرسانی کافی به آلت تناسلی و نعوظ کامل است، از این رو افرادی که به کارهای پر استرس اشتغال دارند اغلب از این مشکل رنج می برند. ترکیب های فعال موجود در جینکوبیلوبا با بهبود عملکرد دستگاه قلبی- عروقی، خونرسانی به تمامی اعضای بدن( به ویژه اندام جنسی مردانه) را افزایش می دهد. ترکیب های ترپنی و فلاونوئیدی موجود در این گیاه با افزایش سطح اکسید نیتریک، عروق خونی را گشاد کرده و جریان خون را در اندام جنسی افزایش می دهند.

جین سینگ آسیایی

ریشه گیاه جین سینگ به عنوان آداپتوژن محسوب می شود. آداپتوژن به معنی فرآورده گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی است که افزاینده مقاومت بدن در برابر عوامل استرس زا، تروما، اضطراب ، ضعف و خستگی می باشد. همچنین به عنوان یک محرک روحی و تونیک استفاده می شود.
فعالیت جنسی به انرژی تقریبا زیادی نیاز دارد. جین سینگ با بهبود روند تولید انرژی از مواد غذایی در بدن و بالا بردن سطح آنزیم های دخیل در تولید انرژی نیرویی مضاعف به هنگام عمل جنسی به شما می بخشد و حالت رخوت پس از آن را رفع می کند. ترکیب های فعال موجود در این ماده گیاهی، از انزال زودرس جلوگیری می کند. برای مردانی که با مشکل کمبود تعداد اسپرم و ناباروری ناشی از آن مواجه اند این ترکیب گیاهی کمکی شایان به بهبود این اختلال جنسی می کند.

دارچین

این گیاه یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی است که در طب سنتی به عنوان دارویی مهم کاربرد داشته است. قسمت های مختلف این گیاه از جمله پوست آن خواص درمانی زیادی دارد، به طوری که مصرف آن باعث تقویت قلب، معده و روده ها، بهبود فعالیت کلیه ها و همچنین به دلیل طبیعت گرم آن باعث افزایش قوای جنسی می شود.
( سلامانه)
 

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید

ویدئو مرتبط

مقاله ای مرتبط با محصول یافت نشد.