چگونه مشکل کبد چرب را حل کنیم؟

مصرف بی اندازه غذاهای چرب و فست فودها و غذاهای آماده در برنامه و رژیم اعضای خانواده این روز ها به عنوان یکی از شایع ترین دلایل ابتلا به بیماری کبد چرب گزارش شده که ابتلا به آن در میان افراد کم تحرک و چاق در مقایسه با دیگر مردم بیشتر است. در این بیماری ذرات درشت و بزرگ چربی در سلول های کبد رسوب می کنند و به این ترتیب موجب بروز اختلال هایی در عملکرد کبد و ابتلا به بیماری های مزمن کبد می شود که از میان آنها می توان به استعداد ابتلا به عفونت ها، خونریزی های دستگاه گوارش و اختلال در سطح هوشیاری اشاره کرد.
از آنجا که بیماری کبدچرب از جمله بیماری های خاموش و بی نشانه و بسیار شایع است، پیشگیری از ابتلا به آن باید از دغدغه های شما باشد. زیرا این بیماری که ذرات چربی رسوب شده در کبد، بخش زیادی از سلول های کبدی را به خود درگیر می کنند نمایان می شود.کبد چرب پس از درگیر کردن کبد با علائمی مانند ضعف، خستگی و احساس سنگینی و فشار در ناحیه فوقانی و راست شکم بروز می کند.

پیشگیری از تجمع چربی ها در کبد

نوشیدن چای سبز یا استفاده از عصاره این گیاه دارویی تاثیر زیادی در پیشگیری از تجمع و رسوب چربی ها در اطراف کبد دارد، ضمن آنکه می تواند به تسریع روند درمانی کبد چرب نیز کمک کند. افرادی که احتمال و استعداد ابتلا به این بیماری در آنها زیاد است مانند افراد چاق و کم تحرک می توانند با گنجاندن چای سبز در رژیم غذایی روزانه خود از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند، به شرط آنکه در کنار نوشیدن چای سبز، رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه ها را در برنامه غذایی خود بگنجانند. علاوه بر این، درمانگران چینی بر این باورند که نوشیدن این چای گیاهی به صورت مستمر می تواند از ابتلا به سرطان کبد نیز پیشگیری کند.
یکی ازروشهای مفید درمان این بیماری استفاده از گیاهان دارویی است. یکی از گیاهان موثر، گیاه خار مریم است. این گیاه از آنجا که ترکیبی به نام سیلی مارین دارد، می تواند در کاهش میزان جذب چربی به ویژه چربی بد (LDL)، تری گلیسیرید و کاهش جذب کلسترول موثر باشد. مصرف این گیاه با مشورت متخصص طب سنتی می تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کرده و سرعت تولید دوباره سلول های کبدی را افزایش دهد.
یکی دیگر از شیوه های کاهش جذب چربی در جریان گردش خون و اندام های داخلی مصرف زنجبیل است. افرادی که در طول هفته ۲ تا ۳ بار زنجبیل استفاده می کنند، می توانند از خواص درمانی آن در افزایش میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن و کاهش جذب چربی ها بهره مند شوند. علاوه بر موارد ذکر شده زرچوبه نیز به دلیل دارا بودن کورکومین باعث محافظت از کبد در برابر سموم می شود.
اما یکی از موثرترین راهکارهای بهبود و درمان کبد چرب مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و افزایش میزان تحرک جسمی است. شما باید حتما مصرف فست فودها، سس های چرب وشیرین، غذاهای چرب و پرکالری، انواع شیرینی ها، انواع سرخ کردنی ها مانند سیر داغ، پیاز داغ، چیپس، پفک، غذاهای چرب و نوشابه های گازدارو … را ترک کنید و میزان تحرک خود را بیافزایید.
 

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید

ویدئو مرتبط

مقاله ای مرتبط با محصول یافت نشد.