روش‌های تسکین درد زونا در طب سنتی/ زونا واگیر دارد؟

زونا بیماری شایع در افراد بالای 50 سال است که با ضایعات پوستی دردناک با خارش و سوزش همراه می‌‌شود و معمولا پوست ناحیه کمر و پهلوها را درگیر می‌کند.
دکتر ژیلا نقیبی هرات، در گفتگو با «سلامانه» منشاء زونا را ویروس آبله مرغان نام برد که به دنبال ضعف سیستم ایمنی بروز می‌کند.
دکترای تخصصی فیزیولوژی پزشکی و محقق و درمانگر طب سنتی با اشاره به این موضوع که «زونا خود بیماری واگیرداری نیست اما ممکن است ارتباط شخص با بیمار باعث انتقال ویروس و بروز بیماری آبله مرغان شود»، تاکید کرد: «در صورتی که تاکنون آبله مرغان نگرفته‌اید نباید به فردی که مبتلا به زوناست نزدیک شوید. ارتباط با فرد مبتلا به زونا برای کودکان و زنان باردار که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند خطرناک است.»
وی در رابطه با نحوه تسکین درد و درمان زونا نیز گفت: «درد زونا به دليل التهابی است كه در ريشه عصب ايجاد شده است. معمولا براي تسكين درد همراه با سوزش و خارش آن، از روغن گل‌سرخ به عنوان تسکین دهنده استفاده می‌شود. كمپر‌س‌كردن دانه‌ها با جوشانده ختمی نيز میتواند تا حدي از درد و التهاب منطقه كم كند. حجامت مناطق اطراف ضایعه نیز در برخی موارد توصیه می‌شود.»
 

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید

ویدئو مرتبط

مقاله ای مرتبط با محصول یافت نشد.