چند نکته درباره درمان کبد الکلی که نمیدانستید!

 درمان کبد الکی و نکاتی درباره کبد چرب الکلی

کبد، به عنوان کارخانه ی تصفیه ی خون در بدن فعالیت می کند. این عضو مهم که در حدود 1.5 کیلوگرم وزن دارد وظیفه دارد تا تمام سموم موجود در خون که از مواد غذایی، داروها، مواد الکلی و غیره دریافت شده اند را جدا نماید. کبد یک عضو بسیار مهم در بدن است و می تواند به دلایل مختلف از جمله سبک زندگی غلط، دچار بیماری های خطرناکی مانند کبد چرب، هپاتیت، سرطان کبد و غیره شود. البته این عضو تا حد بسیاری قابلیت بازسازی خود را داشته و در صورت اقدام به موقع جهت درمان می تواند مجدداً سلامت خود را بازگرداند. یکی از مهم ترین مواردی که منجر به بیماری کبد چرب به عنوان رایج ترین نوع بیماری کبدی خواهد شد، مصرف الکل است. کبد چرب الکلی یک بیماری بسیار خطرناک و رایج در میان مصرف کنندگان الکل است. آیا درمان کبد الکلی امکان پذیر است؟ چطور می توان آن را درمان کرد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال ها را برایتان بازگو کنیم. در این مقاله منظور از کبد الکی، کبد چرب الکلی می‌باشد که به اشتباه برخی افراد به آن کبد الکلی نیز می‌گویند.

علت بروز بیماری کبد الکلی

همانطور که قبل‌تر گفتیم، کبد وظیفه دارد تا سموم موجود در خون را تصفیه کرده و از بدن خارج کند. یکی از این سموم که وارد خون می شود الکل است. به صورت طبیعی کبد می تواند الکل موجود در خون را به طور کامل تجزیه کرده و دفع نماید. اما این در صورتی است که مصرف الکل در حد غیر معمولی نباشد. در مصرف کنندگان بی رویه ی مشروبات الکلی، کبد الکل مصرفی را تجزیه می کند اما پروسه تجزیه الکل سبب تولید مواد مضری می شود که باعث تخریب سلول های کبد و التهاب کبد و کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود، و در نتیجه‌ی آن فرد دچار بیماری کبد چرب الکلی می گردد.

قدم های اولیه برای درمان کبد الکلی

برای درمان کبد چرب الکلی، اولین قدمی که باید برداشت، ترک مصرف الکل است. تا زمانی که فرد به خوردن مشروبات الکلی ادامه دهد، این بیماری با شما خواهد بود و به مرور زمان بدتر نیز خواهد شد. روند پیش روی بیماری کبد الکلی ممکن است تا جایی ادامه پیدا کند که کبد شما دیگر قابلیت بازسازی خود را از دست داده و نیازمند پیوند کبد شوید. پس قدم اول ترک الکل است. دومین قدم برای درمان کبد الکلی، ایجاد تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی است. 
سبک زندگی شما، عادت های غذاییتان، علاقه ای که به ورزش و فعالیت های فیزیکی نشان می دهید تعیین کننده ی درمان کبد الکلی شما و یا عدم درمان آن خواهد بود. پس از الکل، غذاهای چرب، فست فودها و موارد مشابه این چنینی، اصلی ترین دشمنان کبد هستند. پس برای درمان کبد الکلی، خوردن غذاهای چرب را حداقل برای مدتی هم که شده قطع کنید. سبزیجات را به رژیم روزانه خود اضافه کنید. میوه بخورید، به میزان کافی آب بنوشید و ورزش کنید.
قدم بعدی برای درمان کبد الکلی ورزش است. ورزش های هوازی که ضربان قلب شما را افزایش می دهند می تواند تا حد مطلوبی کبد الکلی شما را درمان کنند. پیاده روی کنید، بدوید و یا ورزش های دیگر هوازی را امتحان کنید. اگر فرصت ندارید به باشگاه بروید، پیاده روی حداقل 30 دقیقه در روز را به یک عادت برای خود تبدیل کنید. حداقل 15 دقیقه به قدری تند راه بروید که ضربان قلب و تنفس شما تند شود و تعرقتان افزایش پیدا کند. نمی‌توانید تصور کنید فعالیت فیزیکی و ورزش چقدر می توانند در درمان کبد الکلی موثر باشند.
اما تمامی این قدم ها کافی نیست! شما برای درمان کبد چرب الکلی به خوردن دارو احتیاج دارید. یک داروی گیاهی که بدون هیچ عوارضی و با استفاده از ترکیبات گیاهی موثر، بیماری کبد الکلی شما را درمان کند. دارویی مانند لیوروفیت!
درمان کبد چرب الکلی با لیوروفیت 

درمان کبد الکلی با قرص گیاهی لیوروفیت

پس از آن که تمامی مراحلی که در بالا توضیح دادیم را انجام دادید، حالا زمان شروع درمان کبد چرب الکلی آغاز شده است. قرص گیاهی لیوروفیت از شرکت دارویی ایران داروک، به طور تخصصی برای پاکسازی و درمان کبد از بیماری ها ساخته شده است. این قرص از ترکیبات موثری مانند زردچوبه، گیاه خار مریم و کنگر فرنگی ساخته شده است. زردچوبه وظیفه دارد تا چربی های اشباع شده در کبد که به دلیل سوء مصرف الکل ایجاد شده اند را دفع کند. گیاه خار مریم، التهابات ناشی از کبد چرب و الکلی را از بین برده و کنگر فرنگی با افزایش میزان ترشح مایع صفرا، در دفع چربی ها موثر خواهد بود. برای تهیه ی قرص لیوروفیت و یا دریافت اطلاعات کامل تر در مورد این روش درمان کبد چرب الکلی، می توانید به سایت ایران داروک مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید

ویدئو مرتبط

مقاله ای مرتبط با محصول یافت نشد.