با کدام درمان‌های خانگی سردرد را از بین ببریم؟

بسیاری از مردم با اولین نشانه‌های بروز سردرد به  مصرف دارو متوسل می‌شوند. با این حال داروها می‌توانند عوارض جانبی خطرناک و گاه سمی داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری سلامانه، خوشبختانه راه‌های طبیعی زیادی برای درمان سردرد وجود دارد که برخی از آن‌ها از این قبیل‌اند:
چای زنجبیل برای قرن‌ها در جهان شرق برای درمان انواع بیماری‌ها کاربرد داشته است. اضافه کردن 2 سانتیمتر ریشه زنجبیل به یک فنجان آب و جوشاندن آن به مدت 5 دقیقه نقش آسپیرین را در کاهش التهاب و سردرد ایفا می‌کند.
همچنین ماساژ پوست سر با اسطوخودوس یا روغن نعناع درمانی مؤثر برای درمان سردرد است.
چای سبز یک آنتی اکسیدان قوی و سرشار از مواد مغذی است. این ماده به تحریک سیستم عصبی و از بین بردن رادیکال‌های آزاد بدن و همچنین مولکول‌های ناپایدار که به دیان آ می‌توانند آسیب برسانند، کمک می‌کند.
کورکومین که یک ترکیب شیمیایی موجود در زردچوبه است، یک آنتی اکسیدان قوی با خواص ضدالتهابی محسوب می‌شود. سردردهای ناشی از عفونت‌های ویروسی از طریق استنشاق بخار آب داغ مخلوط با زردچوبه از بین می‌رود.
بسیاری از سردردها ناشی از سطح قند خون پایین است که به نوبه خود منجر به فشار خون پایین می‌شود. یکی از بهترین داروهای گیاهی برای این نوع سردرد یک قاشق چای خوری عسل مخلوط با لیمو است.
 

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید

ویدئو مرتبط

مقاله ای مرتبط با محصول یافت نشد.