همه چیز درباره علائم و درمان کبد چرب

علائم و درمان کبد چرب

کبد اندامی حیاتی در بدن است که وظیفه ی  جداسازی سموم غذاها، داروها و دیگر مواد وارد شده به بدن را بر عهده دارد. کبد در سمت راست شکم و دقیقا زیر قفسه سینه قرار دارد، قهوه ای مایل به قرمز رنگ است و حدود 1.5 تا 2.5 کیلوگرم وزن دارد. کبد از دو بخش لوب کوچک و لوب بزرگ تشکیل شده و بیش از 500 کارکرد بسیار مهم را در بدن انجام می دهد. این اندام حیاتی می تواند در هر دقیقه بیش از یک لیتر خون را فیلتر کرده و مواد غذایی مفید و مضر را از هم تفکیک می کند. با وجود قابلیت بازسازی خود به خودی، کبد نیز می تواند در معرض بیماری های بسیاری قرار بگیرد. رایج ترین بیماری کبد، کبد چرب است. اگر برای مدت زمانی طولانی الکل مصرف کنید، خوردن غذاهای چرب عادت هر روزه ی شما باشد، اهل ورزش کردن نباشید و در کل سبک زندگی سالم را برای خود انتخاب نکرده باشید، به احتمال زیاد دچار بیماری کبد چرب خواهید شد. در این مقاله به بررسی همه چیز درباره علائم و درمان گیاهی کبد چرب می پردازیم. با ما همراه باشید.
 

علائم کبد چرب

همانطور که گفتیم، کبد چرب به طور معمول به دلیل سبک زندگی ناسالم ایجاد می شود. این بیماری می توان به کمک علائم گوناگونی شناسایی کرد. به عنوان مثال اگر بیشتر اوقات سردرد و حالت تهوع دارید، دچار یبوست هستید، از خستگی مزمن رنج می برید، اکثر اوقات بی اشتها هستید و تحمل غذاهای چرب را ندارید و یا اضافه وزن داشته و سیستم ایمنی ضعیفی دارید، به احتمال زیاد دچار بیماری کبد چرب هستید. گاهی مدفوع بسیار تیره و قیر مانند و یا کمرنگ که گاهی آغشته به خون است نیز، از علائم کبد چرب می باشد. کبد چرب می تواند در سه گرید تقسیم بندی شود، که کبد چرب گرید 3، حاد ترین نوع آن است و نیاز به پیوند کبد دارد.

به طور خلاصه، علائم کبد چرب عبارتند از:

  • خستگی و بی اشتهایی
  • حالت تهوع
  • سردردهای دائمی
  • یبوست
  • مدفوع تیره یا روشن
  • مشاهده ی خون در مدفوع
  • عدم قابلیت تحمل غذاهای چرب
  • سیستم ایمنی ضعیف

اگر هریک از علائم اشاره شده در بالا را مشاهده کردید، به احتمال زیاد، شما دچار بیماری کبد چرب بوده و باید برای درمان آن اقدام کنید.

درمان کبدچرب با تغییر سبک زندگی و داروی گیاهی لیوروفیت 

درمان کبد چرب

در صورتی که علائم کبد چرب را داشتید و پس از انجام آزمایش های مربوطه، این بیماری را برای شما تشخیص داد، بهترین راه برای درمان کبد چرب برای شما، استفاده از درمان های گیاهی و ایجاد تغییر در سبک زندگیتان است. در بررسی علائم و درمان کبد چرب، مهم ترین کاری که باید انجام دهید، تغییر در سبک زندگی و عادات غذاییتان است.
مرتب ورزش کنید، به اندازه کافی آب بنوشید و از سبزیجات کافی در رژیم غذاییتان استفاده کنید. مصرف سیگار و مشروبات الکلی را قطع کنید و مصرف کافئین را کاهش دهید. تغییر سبک زندگی، اولین و مهم ترین کاری است که باید انجام دهید. پس از آن برای درمان کبد چرب، می توانید از داروهای گیاهی استفاده کنید. استفاده از روش های درمانی گیاهی بهترین روش برای درمان کبد چرب است. 
علائم و درمان کبد چرب به سادگی انجام می شود. این بیماری هرچند رایج، اما می تواند به سادگی کنترل شود. طب سنتی و استفاده از روش های درمانی گیاهی برای درمان کبد چرب بسیار بهتر و سریع تر عمل می کند. برخی گیاهان مانند زردچوبه، گیاه خار مریم و گیاه کنگر فرنگی، از دسته گیاهان موثر در درمان کبد چرب هستند. قرص لیوروفیت، حاوی این سه عصاره ی گیاهی، می تواند کبد چرب شما را به سرعت درمان کند. 

بررسی علائم و درمان کبد چرب با قرص گیاهی لیوروفیت

تا اینجا، روش های شناخت علائم و درمان کبد چرب را بررسی کردیم. همانطور که گفتیم، بهترین روش درمان کبد چرب، بهره گیری از روش های گیاهی است. قرص لیوروفیت، یک داروی گیاهی برای درمان کبد چرب است که توسط ایران داروک تولید شده است. در ساخت این قرص گیاهی از سه عصاره ی گیاهی استفاده شده است.
گیاه خار مریم: دارای اثرات آنتی اکسیدانی و آنتی کارسینويژنی و موثر در افزایش قدرت نوسازی سلول های کبد و کاهش التهابات در کبد
زرد چوبه: آنتی اکسیدانی بسیار قوی  و ماده ای بسیار قدرتمند در درمان کبد چرب و کنترل چربی های اشباع در کبد
گیاه کنگر فرنگی: سرشار از سینارین با خواص آنتی اکسیدانی و تاثیرگذار در افزایش ترشح صفرا
قرص لیوروفیت یکی از قرص های گیاهی بسیار موثر است در درمان و کنترل علائم کبد چرب است. در صورت استفاده منظم و مکرر از این قرص، التهابات کبد تسکین یافته و کبد چرب درمان می شود. لیوروفیت می تواند از کبد در برابر مسمومیت ها، هپاتیت، سیروز کبدی و کبد چرب محافظت نماید. مصرف این قرص برای دوران بارداری و شیردهی مناسب نیست. جهت تهیه ی قرص لیوروفیت و یا دریافت اطلاعات کامل تر در زمینه ی علائم و درمان کبد چرب می توانید به سایت ایران داروک مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید

ویدئو مرتبط

مقاله ای مرتبط با محصول یافت نشد.