پیشگیری از ابتلا به کروناویروس

مقابله با کروناویروس جدید؛  
   

1- شستشوی مرتب دست ها

دست های خود را مرتب با آب و صابون بشویید و یا از ژل (مایع) الکلی برای ضدعفونی  و پاک کردن دست ها حتی اگر واضحا کثیف نیستند،  استفاده کنید. 

2-نکات بهداشتی در شرایط سرفه و عطسه...

هنگام عطسه یا سرفه، جلوی دهان و بینی تان را با دستمال بپوشانید یا در صورت نبود دستمال، از آرنج تان برای جلوگیری از انتشار ترشحات استفاده کنید. بعد از عطسه یا سرفه، دستمال را بلافاصله در سطل زباله در دار بیاندازید و دست هایتان را با ژل (مایع) الکلی یا آب و صابون ضدعفونی کنید. 

3- حفظ فاصله ایمن

در روابط اجتماعی، حداقل 1 متر (3 پا) از دیگران فاصله بگیرید به خصوص با افرادی که عطسه یا سرفه می کنند و یا تب دارند. 

4- دست زدن به چشم و بینی ممنوع

دست ها به علت تماس با سطوح آلوده به راحتی می توانند ویروسی شوند. اگر دست های آلوده را به چشم، بینی یا دهان بزنید، ویروس از سطوح آلوده وارد بدن می شود و بدن را ویروسی می کند. 

5- اگر به مناطق آلوده به ویروس سفر نکرده اید 

در صورتی که به مناطق آلوده به ویروس سفر نکرده اید اما دچار علایم تنفسی خفیف شده اید، بهداشت دست و سیستم تنفسی را با دقت رعایت کنید و تا زمان بهبودی کامل در منزل بمانید.

6- درصورت تماس با حیوانات زنده و یا مرده

بعد از تماس با حیوانات و محصولات گوشتی، دست ها را با آب و صابون بشویید. از دست زدن به چشم، بینی یا دهان خودداری کنید. از دست زدن به حیوانات بیمار یا محصولات گوشتی فاسد به شدت خودداری کنید. از تماس و دست زدن به حیواناتی مثل گربه، سگ، جوندگان و پرندگان پرهیز کنید. از ضایعات، فضولات یا ادرار حیوانات آلوده و یا قفسه محصولات گوشتی در فروشگاه ها و بازارها فاصله بگیرید. 

7-خودداری از مصرف فراورده های گوشتی خام

به منظور جلوگیری از آلودگی، در پخت و مصرف گوشت خام، شیر یا سایر اندام های حیوانات احتیاط کنید و اقدامات پیشگیرانه را برای حفظ امنیت و سلامت موادغذایی در اولویت قرار دهید.
 

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید